Dutch newspaper Trouw has fired one of its employees for using non-existing sources when writing articles. The name of this journalist has yet to be confirmed, but other media write it’s Perdiep Ramesar.

One of his articles that caused a lot of commotion dates from May 18 2013: ‘If your neighbourhood changes into a caliphate.’ He wrote about a part of the Schilderswijk with a so-called enclave of orthodox Muslims, where smoking, alcohol and short skirts were said to be prohibited.

The article caused a lot of commotion and some politicians decided themselves to take a look in this neighbourhood. Geert Wilders, from the rightwing party Party for the Freedom (PVV) said he didn’t feel like he was in the Netherlands, while walking there.

There were however also some doubts about the article among Muslims themselves. The article played a great role in the (already) negative image of the neighbourhood, and also its stigmatization, as complained by Adri Duivesteijn, former councillor in the Schilderswijk.

Minister of Social Affairs and Safety Asscher also visited the neighbourhood and said he didnt’t recognize himself in what the article wrote.

Social Share Toolbar

Sources