Former Sunday Express journalist Yvonne Ridley has been awarded more than £20,000 in compensation and £5,000 costs after winning a case for unfair dismissal and sexual discrimination against the Islam Channel. An employment tribunal ruled in April that Ridley had been unfairly dismissed by the digital channel and upheld her complaint of sexual discrimination and harassment.

Now a tribunal in London has awarded her £20,532 in compensation and ordered the Islam Channel to pay her £5,000 in costs. Ridley’s case, which was part-funded by the NUJ, was held in London in February and heard evidence from a number of figures in support of her claims including the Respect MP George Galloway. Ridley, who resigned from the channel in April last year, complained that she had effectively been dismissed after relations between her and the channel’s chief executive, Mohammed Ali, broke down. The tribunal also found that Ridley had been unfairly dismissed, and ruled that the way she was treated was “riddled with unfairness” and that she was subjected to “a wholesale approach of seeking to blame her at various points”. Earlier this year Ridley won nearly £14,000 in damages after winning a four-year unfair dismissal case against Arabic TV station al-Jazeera.

Share Button

Sources